27 Ekim 2016 Perşembe

Java Netbeans Array Example

*********************************************************************************
*Java da  bir diziye n adet max-min aralığında rastgele sayı ekleyen ve bu sayıların birbirinden faklı olmasını sağlayan java kodu aşağıda verilmiştir.
* örneğin N =10 olduğunda max-min>=10 olmalıdır.
*N=20 ise max=25 min=5 ;  N<=(max-min) olmalıdır.
*********************************************************************************
public class Array {

    private static int binarySearch(int[] array, int val) {
        for (int i = 0; i < array.length; i++) {
            if (array[i] == val) {
                return i;
            }
        }
        int c = (int) ((Math.random() * (-(array.length - 1))) - 1);

        return c;

    }

    public static int[] uniqueRand(int min, int max, int adet) {
        int[] array = new int[adet];
        int in;
        int value;
        for (int i = 0; i < adet; i++) {
            do {
                value = (int) ((Math.random() * (max - min)) + min);
                in = Array.binarySearch(array, value);
            } while (!(in < 0));
            array[i] = value;
        }
        return array;
    }

    public static String toString(int[] a) {
        return Arrays.toString(a);
    }

    public static void main(String args[]) {
        int[] arr = Array.uniqueRand(10, 20, 8);
        System.out.println(Array.toString(arr));

    }
}
*********************************************************************
Cıktı:

run:

Array Lenght=8
Max=20;
Min=10;
[10, 12, 13, 18, 16, 15, 11, 17]
BUILD SUCCESSFUL (total time: 0 seconds)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen yorumlarınızı iletiniz...